Muayenehane Sahibi Hekim ve Uzmanlar Nelere Dikkat Etmeli?

Muayenehane-Sahibi-Hekim-ve-Uzmanlar-Nelere-Dikkat-Etmeli

Ülkemizde, özel sağlık alanının genişlemeye başlaması ile birlikte birçok hekim/uzman kendi muayenehanesini açmaktadır. Uzmanlığınıza ek olarak, ayrıca yönetmeniz gereken bir muayenehane sahibi olunca zaman yönetiminin önemi de giderek artış göstermektedir. Ve iyi yönetilen bir muayenehane, hem hasta ve danışanların, hem de muayenehane çalışanlarının memnuniyetine olumlu etki yapıp, zamanınızı daha verimli kullanmanıza olanak sağlar.

Bununla birlikte, muayenehane açmayı düşünen ya da çoktan muayenehane sahibi olan hekim ve uzmanlar, yasal süreçler dahil birçok alanda yenilikleri ve değişimleri takip etmek ve bilgilerini güncellemek durumunda kalıyorlar. Muayenehane sahibi olmak, bir iş yerinin tüm yükünün üzerinizde olması ile farklı sorumlulukları da beraberinde getirmektedir.


Peki muayenehane sahibi olan hekim ve uzman sayısı git gide artarken sizin imajınızı farklı kılan noktalar neler olmalıdır ?

Muayenehane yönetirken nelere dikkat etmelisiniz?

Sağlık sektörü gibi oldukça hassas bir sektörde muayenehaneniz varsa ya da muayenehane sahibi olmayı düşünüyorsanız nelere özen göstermelisiniz ve nelere dikkat etmelisiniz ?


1- İletişim, iletişim, iletişim

İletişim, hasta ve danışan henüz sizin muayenehanenizi ziyaret etmeden başlar. Online görünürlüğün öneminden daha önce bahsetmiştik. Sizi online aramalar sonucunda bulan, hakkınızdaki yorumları okuyan ve araştıran hasta ve danışan bir sonraki adım olarak sizden randevu alır. Bu randevu süreci sizin hasta ve danışanınızla yaptığınız ilk etkileşimdir. Bu süreci nasıl yönettiğiniz ise imajınızla doğrudan alakalıdır.

Şeffaf İletişim

Net ve Tutarlı Olmak

Güven Duygusunun tamamlanması

Dürüstlük

Süreç Yönetimi

Hastanın Bilgilendirilmesi

iletişiminizin temellerini oluşturmalıdır. Böylelikle kişiler size güven duymaya başlar ve kurulan iletişimde sağlıklı bir başlangıç yapmış olursunuz.

2- Randevu yönetiminizi tekrar gözden geçirin

Özel muayenehanelerin bir bölümünün en önemli sorunu randevu yönetimidir. Sizden alınan randevular sadece telefon ile yapılıyorsa, asistanınız ya da siz muayenehanede olmadığınız saatlerde gelen çağrıları nasıl yönetiyorsunuz ? Ulaşılamama durumunda hastalar alternatif yerlere giderler. Bu durumun yaşanmaması için ,

  • Online kanallarda bulunan profilinize Çağrı Merkezi numarası ekleyin
  • Randevu takvimi kullanın
  • Randevular ile ilgili hatırlatıcılar kullanın
  • Gecikmeler ile ilgili hastalarınızı bilgilendirin

3- Fiziki şartlarınızı değerlendirin

Hasta ve danışanların özel muayenehanelerde dikkat ettiği noktalardan bir tanesi de muayenehanenin fiziki şartlarıdır. Tedavi olumlu sonuçlansa bile muayenehanenin fiziki şartlarının kötü olması (hastayı rahatlatıcı dekorasyona sahip olmaması, aydınlık olmaması vb.) gibi birçok faktör hasta ve danışanın gözünde muayenehaneye olumsuz not vermeye yetmektedir. Aynı zamanda fiziki şartların kötü olması tedavi kalitesini de düşürmektedir. Unutmayın ki, verilen hizmetin kalitesi olumlu ve olumsuz yorum olarak geri döner.

4- Tedavi sonrası yönetime zaman ayırın

Hasta ve danışanlar muayene ya da tedavi sonrasında da kendisini takip eden, durumu hakkında bilgi alan hekim ve uzmanlara daha olumlu yaklaşmaktadır.

  • Tedavi sonrası takip, hekimin/uzmanın uyguladığı tedavilerde önünü görmesi açısından da önemlidir. Ya da yapılan tedavinin hasta ve danışanda ne gibi etkileri olduğu; hasta ve danışan ile olan güven bazlı iletişimle daha kolay denetlenir.
  • Teknolojinin mesleğinizdeki yerini her zaman aklınızda bulundurun.
  • Tedavi öncesinde ve sonrasında hasta ve danışanlara dair takviminize notlar ekleyin.
  • Bu durum karşılaşabileceğiniz sorunları azaltır, size zaman kazandırır ve durumunu hatırladığınız hasta ve danışan tarafından bir güven duygusu olarak geri döner.

5- İşleri mümkün olabildiğince bölüştürün

  • Muayenehanenin idari işlerini (fiziki işler, randevu takibi) mümkün olabildiğince asistanlarınıza paylaştırın.
  • Kendinize vakit ayırabilmek için teknolojiden faydalanın
  • Uzmanlığınız dışındaki tüm idari ve yönetimsel işleri yapacak bir otomasyon mekanizması kurun. Böylece birkaç strateji ve kazanılan günlük alışkanlık yardımı ile gün içinde oluşabilecek beklenmeyen ve sizi zorlayan problemlerin sayısını düşürebilir ve bu durumlara bağlı olarak oluşan stresi azaltabilirsiniz.

Yukarıda maddeler halinde sınıflandırdığımız tüm koşulların oluşturulması, özellikle sağlık turizmine yönelik hizmet veren tüm sağlık çalışanlarını yakından ilgilendirmektedir. Dolayısı ile kaliteli, hızlı ve güven odaklı bir yapıya sahip olmak adına bu detaylara dikkat edilmesi gerekmektedir. Yabancı hastaların ülkemize gelmeden önce internet üzerinden yapmış oldukları araştırmaları da göz önünde bulundurursak, çağrılarına zamanında cevap verilmemesi ile birlikte geri dönüşlerin yapılmaması durumu asla istenilen bir durum değildir. Bu hem sizlerin müşteri kaybına neden olacaktır, hem de ülkemizin tanıtımı açısından olumsuz bir imaja sebebiyet verecektir.

İgeme ekibi olarak sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.

Hazırlayan : Aylin Maroş Pamuk

Kaynak : Doktor Takvimi

#igeme #sağlıkturizmi #healthtourism #yabancıhasta #medicalintürkiye #iletişim #hizmetihracatı #randevu #doktorrandevusu #muayenehane