Sosyal Medya ve Sağlık İletişimi

sosyal-medya-ve-sağlık-iletişimi

Sosyal medya, sağlık alanında da kullanımı güçlü olan bilgilendirme araçlarından biridir. Sadece sağlık profesyonellerinin hastalarına ve danışanlara bilgi ulaştırmasında değil, aynı zamanda kariyer ilerletme, medya ile bağlantı kurma, kamuoyunu bilgilendirme, meslektaşlarla iletişime geçmeye de yardımcı olmaktadır. Genel olarak sosyal medyanın tüm sektörlerdeki etkisi göz önünde bulundurulduğunda, sağlık sektörü ve dolaylı olarak sağlık turizmi alanında da kullanılması, şaşırtıcı olmayan bir sonuç olarak karşımızda durmaktadır.

Sağlık sektöründe en çok kullanılan sosyal medya araçları ise

  • Facebook,
  • Instagram ve
  • Twitter olarak görülmektedir.

TÜİK’in verilerine göre ; ülkemiz için

  • İnternet kullanan bireylerin oranı 2020 yılında % 79
  • Hanelerin internet erişimi oranı ise % 92 olarak belirtilmiştir.  
  • Sosyal medyada bir günde geçirdikleri ortalama süre 2 saat 32 dakika.
  • Günlük ortalama TV izleme süresi ise 2 saat 18 dakika olarak

belirtilmiştir. Bu veriler de bizlere, sosyal medyanın televizyonun yerini çoktan aldığını göstermektedir. Dolayısı ile sosyal medya kullanımındaki bu artışın sonucu olarak, kullanıcıların mobil cihazlara yönelimlerinde de artış oluşmaktadır.

Tüm bu sonuçlar, internet üzerinde yer aldığınız platformların, web sitelerinin mobil uyumlu olması ve mobil uygulamaya sahip olması gerektiğini göstermektedir.

Sağlık turizminde, sağlık profesyonellerinin çoğu artık sosyal medya üzerinde hastalar ve danışanlar ile iletişim kurarken, bazen çeşitli sıkıntılar da yaşayabilmektedirler. Sosyal medyada paylaştığınız mesajlar ve iletiler hızlı bir şekilde yayılabilme imkanına sahiptir. Dolayısıyla bu platformlarda mesajlarımızı, iletilerimizi paylaşırken dikkatli olmakta fayda bulunmaktadır.

Hasta ya da danışanınıza karşı kullandığınız yanlış bir üslup (tartışmada haklı bile olsanız) sizi haksız bir konuma düşürüp, internet ortamında binlerce kullanıcının gözünde olumsuz bir imaja sahip olmanıza neden olmaktadır.

Konumuz ile ilgili, içerik paylaşırken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir kısaca maddeler halinde sıralayalım ;

  • Asla hastalara sosyal medya kanallarıyla teşhis ve tanı koymayınız. İnternet üzerinden hastalarınıza teşhis koymak regülasyonlara uymayan bir davranıştır. Hastalarınıza veya danışanlarınıza sadece bilgilendirme yapabilirsiniz.
  • Hastalarınızın ameliyat & operasyon öncesi sonrası fotoğraflarını paylaşmayınız,
  • İlaç ismi, markası, tıbbi araç, gereç markası geçen içerikler paylaşmayınız,
  • Kendi muayenehanenize, kurumunuza yönlendirici yazılar yayınlamayınız,
  • Kendinizi övücü nitelikteki içeriklerden kaçınmalısınız,
  • Hasta gizliliğini ihlal edici tarzdaki görsel ve yazıları yayınlamayınız,
  • Tedavi veya seans ücreti belirtmekten kaçınmalısınız ve
  • Özellikle “Kampanya”, “Ücretsiz Tedavi”, “İndirim” gibi kelimeleri kullanmayınız.

Yukarıda belirtmiş olduğumuz detaylara dikkat edilmesi şartı ile sosyal medyanın ve teknolojinin nimetlerinden her zaman faydalanmanız, gerek müşteri portföyünüzün artışına, gerekse de ülkemizde ve yurt dışında da, bilinirliğinizin artmasına katkıda bulunacaktır.

Sosyal medya tanıtımlarında, özellikle

  • Kurum kimliğiniz,
  • Şahsi bir öz geçmişiniz,
  • Akademik başarılarınız,
  • Almış olduğunuz ödülleriniz
  • Varsa proje çalışmalarınız ve
  • Ekibiniz ile ilgili tüm detaylı içerik bilgilerinin

olduğu web siteleriniz ve sosyal medya hesaplarınız, her zaman hastaların ve danışanların gözünde artı puan kazandıracaktır.

İgeme Ar-Ge ekibi olarak sizler için hazırlamış olduğumuz bu faydalı bilgilerin ışığında,

” İŞİMİZ İHRACAT, GÜCÜMÜZ TÜRKİYE ‘ diyerek, sağlık turizminde de hep birlikte yürümeye ve önemli bilgileri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Hazırlayan : Aylin Maroş Pamuk

Kaynak : Doktor Takvimi , TÜİK

blog.igeme.com.tr

#igeme #sağlıkturizmi #healthtourism #sağlık #medicalintürkiye #yabancıhasta #sosyalmedya #iletişim #reklam #sondakika